Sunday, July 10, 2011

Contest: Kisah kantoi aku

ceritanya begini, pada suatu hari aku sedang duduk dibangku salah sebuah kedai yang bernama mysara cafe.
Aku duduk dan termenung sambil menunggu kehadiran rakan2 ku~

Aku adalah peminat shinee, aku suka salah seorang dripada mereka iaitu onew tapi aku bagi gelaran myungjo. marilah dengar cerita aku. hee


Diperpustakaan...

'Haihh mana lah tempat duduk yg kosong ni? smuanya penuh aje. hmm...' sedang mata melilau mencari tmpat dduk aku terlihat satu kerusi kosong bersebelahan dgan seorang lelaki yg tidak aku kenali. 'Ah tak kisah lah yg penting aku dapat tmpat duduk untuk belajar. aku pn berlalu pergi mendapatkan tmpat duduk itu sebelum diambil orang. Alhamdulliah, dapat jgak aku tmpat duduk walaupn bersebelahann dgan org yg tak dikenali.
sedang aku asyik tekun ulangkaji, lelaki bersebelahan dgan aku tiba2 menegur aku dgan berkata 'Hey, what subject is that?' aku pn menoleh dan terkejut kerana dia adalah myungjo! woahh! disebabkan aku terlalu excited aku menjerit nma myungjo! seperti orang yang terkena histeria. aku pn menjawab pertanyaan myungjo tadi 'err err englishhhh ~ lepastu dia meminta diri untuk beredar. aku berasa sangat hampa kerana dia sudah pn keluar dri perpustakaan ini. aku melihat jam tanganku sudah pkul 3.00 pm.alahai sudah rehat rupanya, oh patutlah myungjo beredar dari sini apa apa pn aku tetap berasa gembira kerana dpat bercakap dgan myungjo.

Dikantin..

haihh,aku berharap yang aku akan bertemu dgan myungjo smula. tiba di kantin...
'woahh ramainya orang hmm mesti aku tak dpat tmpt duduk' lalu, aku pergi kesalah satu gerai yg terdapat dikantin. ketika dalam perjalanan ke gerai aku terasa baju ku seperti basah, tiba2 seorang lelaki ni meminta maaf kerana telah tertumpah kan air di pakaian aku. 'Maafkan saya, saya tak sengaja. im sorry' pda mulanya aku hndak marah tetapi apabila melihat lelaki yang tertumpahkan air dipakaian ku itu adalah myungjo aku terus happy. rupa rupanya berpuluh puluh orang sedang melihat kami, tetapi aku tidak menghiraukan mereka. Tanpa rasa segan silu aku terus menjerit nama myungjo untuk kali yang kedua. myungjooo!!! ~

Di luar sekolah..

myungjo tarik tangan aku sampai ke luar sekolah, dia berkata 'Eh knapa awak jerit nama saya masa rehat tadi? malu lahh saya~' siapa saja yang tidak malu apabila nama kita dijerit dan diperhatikan berpuluh puluh orang kan? lalu aku menjawab 'buat apa nak malu, awak. saya ada sesuatu hendak bagithu awak ni. err jangan marah ye?' kelihatan mmyungjo seperti kaget. dia berkata 'Hmm apa dia?' aku berasa gementar hendak memberi tahu myungjo akan perkara ini. tapi aku tidak boleh pendamkan lama lama. lalu aku mengeluarkan suara selepas 10 minit berdiamkan diri. 'sebenarnya saya, saya.. sa..sa..ya. saya. suka kan awak! maafkan saya!' lalu aku beredar kerana terlalu malu untuk berhadapan akan semua ini, belum sempat aku melangkah myungjo menarik tangan aku, dan tersenyum sambil berkata 'are you serious?' aku dengan perlahan mengangguk sambil menundukkan muka. lalu, myungjo menyuruh aku mengangkat mukaku dan menatap wajahnya. aku dengan perlahan mengangkat mukaa dan menatap muka myungjo. lalu myungjo berkata 'iloveyoutoo!' dan tersenyum memandangku yang tersengih seperti kerang busuk! lalu aku memeluk myungjo kerana aku amat gembira ketika itu. kedengaran suara orang sedang mengertawakan aku~

balik dialam nyata..

JULIA: Hoiiii! kau ni mimpi apa haa sampai peluk aku ni?! eee lepas lah, rimas!
AKU   : Eh, aku bermimpi ke tadi?
JULIA: Iye, kau bermimpi sambil mengigau. siap peluk aku and sebut nama myungjo pulak tu! eh siapa
              myungjo? eh bagilah tahu siapa myungjo? bf baru kau eh? eh?
*kedengaran suara kawan2 aku mengertawakan aku*
AKU   : Manada sesiapa, eh apa yang korang kertawakan? lucu sangat ke? hishhh
ADAM: HAHAH! memang lucu pn, kau tu haa siap peluk julia dan sebut nama myungjo kau tu haha~
JULIA: Hahah betul tu diana, kau ni nasib baik kau tak tercium aku sekali, kalau kau cium aku mmang aku    
             bagi kat pakcik tu je HAHAH *sambil menunjuk seorang pakcik yang kurang siuman*
AKU   : Eh korang ni, aku tak jadi lah nak belajar harini. hilang mood. oh julia, kau nk bagi aku kat pakcik tu  
              eh? before kau bagi aku kat dia, aku terlebih dahulu cabut lari okay. hishh *buat muka garang*
 *kedengaran suara kawan2 aku mengertawakan kan aku untuk kali yang kedua*

Oh hey peeps! saya masuk satu contest ni! lets join us! :D oh yeah, if ada apa2 just tekan disini ;)
http://oppsmine.blogspot.com/2011/07/give-away-kpop-contest.html
Thanks for reading ;)

1 comments:

K O R I E said...

korie dtg baca ur kisah kantoi!
nice ok!

wsh u gudluck!
thank k sbb join!

nt rsult akan diumumkan.. sabar yea

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com